Nova exposició: “Mirant els orígens, mirant a Iesso”

10 de setembre de 2020

El passat dissabte, coincidint amb la Festa Major de Guissona, el Museu de Guissona Eduard Camps va donar el tret de sortida a la nova exposició “Mirant els orígens, mirant a Iesso” que es podrà visitar, de forma gratuïta, fins al 20 de desembre, cada dia, de dilluns a diumenge fins a les dues del migdia.

L’exposició, comissariada pel mateix Museu, sota el guió d’en Josep Ros, els textos d’en David Castellana i el mateix Ros i el disseny i grafisme de na Laura Puig, fa un repàs dels trenta anys d’excavacions arqueològiques realitzades a la vila de Guissona, seguint el fil dels esdeveniments i troballes de peces arqueològiques més destacades.

La mostra comença amb un repàs als anys anteriors a 1990, que contextualitzen l’interès per l’arqueologia de Guissona i per entendre quin tipus de recerca arqueològica es va realitzar als anys 70 i 80. A continuació, es remarca la importància de la creació del Patronat d’Arqueologia de Guissona (1995) per a la protecció del jaciment i el seu posterior estudi i difusió i els resultats obtinguts durant aquests anys (publicacions, formacions i un elevat nombre de campanyes d’excavació, tant regulars al Parc Arqueològic com preventives a la vila de Guissona). I per acabar, es referma el valor patrimonial del jaciment, i també del Museu de Guissona, per l’estudi de la romanització a l’interior del país, però també com a mitjà pel desenvolupament econòmic i social i la conscienciació social sobre la necessitat de conservar i valorar el patrimoni arqueològic.