El Congressus Discipulorum Linguae Latinae: una iniciativa per promoure la passió per l’antiguitat romana i la llengua llatina

21 d’abril de 2023

El Congressus Discipulorum Linguae Latinae (CDLL) és un esdeveniment anual que té com a objectiu promoure l’estudi i la passió per la llengua llatina entre els estudiants de 4t d’ESO de les Terres de Lleida. Enguany es va celebrar la setena edició del CDLL a la vila de Guissona i va comptar amb la participació de més de 180 estudiants de llatí.

Durant el congressus, els estudiants van participar en tallers i activitats pensades per conèixer de ben a prop la ciutat romana de Iesso i el Museu de Guissona. Aquesta trobada també ofereix l’oportunitat de conèixer altres estudiants apassionats per la llengua llatina i de compartir les seves experiències i coneixements.

El CDLL va ser creat el 2014 per un grup professors de clàssiques que van veure la necessitat de promoure l’estudi de la llengua llatina entre les noves generacions i a la vegada apropar-se a un gran recurs present a Lleida com és el jaciment arqueològic de Iesso.

“Aquesta trobada també ofereix l’oportunitat de conèixer altres estudiants apassionats per la llengua llatina i de compartir les seves experiències i coneixements.”

Durant la pandèmia la trobada es va aturar, però l’any passat ja es va reprendre amb una gran participació. El CDLL ha rebut el suport de diferents institucions i entitats: l’institut de Ciències de l’Ensenyament de la Universitat de Lleida, la Diputació de Lleida i el Departament d’Ensenyament, a més del Museu i l’Ajuntament de Guissona.

Podeu veure més fotografies al perfils d’Instagram i Facebook del Museu (@museudeguissona)