Curs d’Arqueologia “Ciutat romana de Iesso”

El 3 de juliol de 2017 s’iniciarà l’onzena edició del Curs d’arqueologia ciutat romana de Iesso a Guissona. Fins el 14 de juliol estudiants, llicenciats, graduats o interessats en el món de l’arqueologia podran excavar part de la ciutat romana de Iesso, tot aprofundint en la recerca arqueològica i en el procés de romanització a l’interior de Catalunya.

Participa-hi!

Per a participar al XI Curs d’arqueologia Ciutat romana de Iesso cal omplir la butlleta que trobareu a la web www.museudeguissona.cat, adjuntar l’expedient acadèmic i el Curriculum Vitae i envair-ho a l’adreça didactica@guissona.cat fins el 31 de maig.

L’organització del curs comunicarà als sol·licitants el resultat del procés de selecció (data límit 16 de juny) i, en cas d’haver estat seleccionats, caldrà abonar les taxes de matriculació i enviar una copia de la transferència bancària a la Secretaria del Curs abans del 30 de juny. En cas de no satisfer les taxes de matriculació es perdrà la plaça.

El preu del curs és de 150€ i inclou assegurança, allotjament, dietes, trasllats, classes teòriques i pràctiques, conferències i visites.

El curs 2017

Clica sobre per veure tot el programa

Foto de grup del curs de l’any 2016

By Laura Puig

PROGRAMA DEL CURS

Dilluns 3 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Inauguració del curs a càrrec de l’alcalde de Guissona Il·lm. Sr. Xavier Casoliva i Pla i Presentació del Curs d’arqueologia a càrrec del Dr. Josep Guitart i Duran (UAB), director de les excavacions al Parc arqueològic de Guissona
  • 18:30 h: Conferència “El registre vegetal a les excavacions arqueològiques. Documentació i estudi” a càrrec del Sr. Ramón Buxó i Capdevila, director del Museu d’ Arqueologia de Catalunya-Girona.

Dimarts 4 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 17:30 h: Visita al Parc Arqueològic i al Museu de Guissona a càrrec del Dr. Josep Guitart i Duran

Dimecres 5 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 17:00 h: Conferència “Excavacions a la fortalesa romanorepublicana de Puig Castellar de Biosca” a càrrec del Dr. Joaquim Pera i Isern (UAB), director de les excavacions a la ciutat romana de Iesso i al jaciment de Puig Castellar de Biosca

Dijous 6 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 17:00 h: Visita al jaciment de Puig Castellar de Biosca a càrrec de Dr. Joaquim Pera i Isern

Divendres 7 de juliol.

• 18:00 h: Pràctica de ceràmica romana a càrrec del Dr. Joaquim Pera i Isern

Dilluns 10 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Conferència “Aqua melis: el consum d’hidromel a l’antiguitat” a càrrec del Sr. Jordi Vilardell Egea, alumne de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Dimarts 11 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 17:00 h: Visita al jaciment de Sant Miquel de Sorba (Solsonès)

Dimecres 12 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 17:00 h: Visita guiada per la Vila de Guissona a càrrec del Sr. Josep Ros i Mateu, tècnic del Museu de Guissona

Dijous 13 de juliol

• 18:00 h: Pràctica de ceràmica romana a càrrec del Dr. Joaquim Pera i Isern

Divendres 14 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Conferència “Tit Livi i les fonts literàries a l’inici de la romanització del Conventus Tarraconensis” a càrrec del Dr. José Martínez Gázquez, catedràtic emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona
  • 19:00 h: Cloenda del curs a càrrec de regidora de turisme Sra. Anna Santacreu i Granés i el Dr. Josep Guitart i Duran

Pagament:

Concepte de la transferència: Matrícula Curs arqueologia Guissona+nom del sol·licitant

Número de Compte: Caixa Guissona. ES24 3140-0001-940011037800

Transferència internacional:

Concepte: Matrícula Curs arqueologia Guissona+nom del sol·licitant

Número de Compte: CODI Swift: BCOEESMM140

Codi IBAN: ES24 3140-0001-94-001-10378-00

Secretaria del Curs:

Museu de Guissona

Carrer del Tint, 2 25210 Guissona (Lleida)

didàctica@guissona.cat

www.museudeguissona.cat

Beques

La Universitat Autònoma de Barcelona podrà concedir beques que donen dret a la matrícula gratuïta del curs destinades a alumnes del Grau d’Arqueologia (UAB) i del Màster d’Arqueologia Clàssica (UAB, URV i ICAC). La concessió de la beca es farà mitjançant l’avaluació de l’expedient acadèmic i del Curriculum Vitae dels candidats i es comunicarà als interessats abans del 30 de juny.