973551414 museu@guissona.cat

Curs d’Arqueologia “Ciutat romana de Iesso”

El 8 de juliol de 2019 s’iniciarà la tretzena edició del Curs d’arqueologia ciutat romana de Iesso a Guissona. Fins el 19 de juliol estudiants, llicenciats, graduats o interessats en el món de l’arqueologia podran excavar part de la ciutat romana de Iesso, tot aprofundint en la recerca arqueològica i en el procés de romanització a l’interior de Catalunya.

Participa-hi!

Per a participar al XIII Curs d’arqueologia Ciutat romana de Iesso cal omplir la butlleta que trobareu a la web www.museudeguissona.cat, adjuntar l’expedient acadèmic i el Curriculum Vitae i enviar-ho a l’adreça museu@guissona.cat fins el 9 de juny.

L’organització del curs comunicarà als sol·licitants el resultat del procés de selecció (data límit 16 de juny) i, en cas d’haver estat seleccionats, caldrà abonar les taxes de matriculació i enviar una copia de la transferència bancària a la Secretaria del Curs abans del 30 de juny. En cas de no satisfer les taxes de matriculació es perdrà la plaça.

El preu del curs és de 150€ i inclou assegurança, allotjament, dietes, trasllats, classes teòriques i pràctiques, conferències i visites.

El curs 2019

Clica sobre per veure tot el programa

Foto de grup del curs de l’any 2018

By Laura Puig

PROGRAMA DEL CURS

Dilluns 8 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Inauguració del curs a càrrec de l’alcalde de Guissona i presentació del Curs d’arqueologia a càrrec del Dr. Josep Guitart i Duran (Patronat d’Arqueologia de Guissona).
  • 18:30 h: Conferència “Arqueologia de la fundació de la ciutat romana de Valentia” a càrrec de la Dr. Albert Ribera Lacomba (Ajuntament de València).

Dimarts 9 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita al Parc Arqueològic i al Museu de Guissona a càrrec del Dr. Josep Guitart i Duran

Dimecres 10 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita guiada per la Vila de Guissona a càrrec del Sr. Josep Ros i Mateu, tècnic del Museu de Guissona

Dijous 11 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Conferència “De com els carrers de Guissona i l’arqueologia ens descobreixen l’urbanisme de l’antiga Iesso” a càrrec del Dr. Josep Guitart (UAB).

Divendres 12 de juliol.

• 18:00 h: Pràctica de neteja i siglatge de material arqueològic

Dilluns 15 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita al jaciment de Puig Castellar de Biosca a càrrec del Dr. Joaquim Pera.

Dimarts 16 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita al Museu de Lleida i a la Cuirassa, el call jueu de Lleida.

Dimecres 17 de juliol

• 18:00 h: Pràctica de neteja i siglatge de material arqueològic

Dijous 18 de juliol

• 18:00 h: Pràctica de ceràmica romana a càrrec del Dr. Joaquim Pera i Isern

Divendres 19 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Conferència “Urbanización, promoción jurídica y decadencia urbana de los parva oppida de la Tarraconense: el distrito de Caesar Augusta como paradigma”, a càrrec del Dr. Javier Andreu Pintado, professor titular d’Història Antiga (Universidad de Navarra)
  • 19:00 h: Cloenda del curs .

Pagament:

Concepte de la transferència: Matrícula Curs arqueologia Guissona+nom del sol·licitant

Número de Compte: Caixa Guissona. ES24 3140-0001-940011037800

Transferència internacional:

Concepte: Matrícula Curs arqueologia Guissona+nom del sol·licitant

Número de Compte: CODI Swift: BCOEESMM140

Codi IBAN: ES24 3140-0001-94-001-10378-00

Secretaria del Curs:

Museu de Guissona

Carrer del Tint, 2 25210 Guissona (Lleida)

museu@guissona.cat

www.museudeguissona.cat

Beques

La Universitat Autònoma de Barcelona podrà concedir beques que donen dret a la matrícula gratuïta del curs destinades a alumnes del Grau d’Arqueologia (UAB) i del Màster d’Arqueologia Clàssica (UAB, URV i ICAC). La concessió de la beca es farà mitjançant l’avaluació de l’expedient acadèmic i del Curriculum Vitae dels candidats i es comunicarà als interessats abans del 30 de juny.

Obrir xat
T'ajudem