Curs d’Arqueologia “Ciutat romana de Iesso”

El 2 de juliol de 2018 s’iniciarà la dotzena edició del Curs d’arqueologia ciutat romana de Iesso a Guissona. Fins el 13 de juliol estudiants, llicenciats, graduats o interessats en el món de l’arqueologia podran excavar part de la ciutat romana de Iesso, tot aprofundint en la recerca arqueològica i en el procés de romanització a l’interior de Catalunya.

Participa-hi!

Per a participar al XII Curs d’arqueologia Ciutat romana de Iesso cal omplir la butlleta que trobareu a la web www.museudeguissona.cat, adjuntar l’expedient acadèmic i el Curriculum Vitae i enviar-ho a l’adreça museu@guissona.cat fins el 10 de juny.

L’organització del curs comunicarà als sol·licitants el resultat del procés de selecció (data límit 16 de juny) i, en cas d’haver estat seleccionats, caldrà abonar les taxes de matriculació i enviar una copia de la transferència bancària a la Secretaria del Curs abans del 30 de juny. En cas de no satisfer les taxes de matriculació es perdrà la plaça.

El preu del curs és de 150€ i inclou assegurança, allotjament, dietes, trasllats, classes teòriques i pràctiques, conferències i visites.

El curs 2018

Clica sobre per veure tot el programa

Foto de grup del curs de l’any 2016

By Laura Puig

PROGRAMA DEL CURS

Dilluns 2 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Inauguració del curs a càrrec de l’alcalde de Guissona Il·lm. Sr. Xavier Casoliva i Pla i Presentació del Curs d’arqueologia a càrrec del Dr. Josep Guitart i Duran (UAB), director del Patronat d’Arqueologia de Guissona.
  • 18:30 h: Conferència “La importancia del análisis de la orientación en las estructuras de época antigua. Dos ejemplos isleños baleáricos” a càrrec de la Dra. Margarita Orfila (Universidad de Granada).

Dimarts 3 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita al Parc Arqueològic i al Museu de Guissona a càrrec del Dr. Josep Guitart i Duran

Dimecres 4 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita guiada per la Vila de Guissona a càrrec del Sr. Josep Ros i Mateu, tècnic del Museu de Guissona

Dijous 5 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Conferència a càrrec del Dr. Emili Junyent (Universitat de LLeida).

Divendres 7 de juliol.

• 18:00 h: Pràctica de neteja i siglatge de material arqueològic

Dilluns 9 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita al jaciment de Puig Castellar de Biosca a càrrec del Dr. Joaquim Pera.

Dimarts 10 de juliol

• 7:00 h a 13:00 h: pràctiques de camp al Parc Arqueològic de Iesso (Guissona)
  • 18:00 h: Visita a la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca, a càrrec del Dr. Joan B. López (Universitat de Lleida).

Dimecres 11 de juliol

• 18:00 h: Pràctica de neteja i siglatge de material arqueològic

Dijous 12 de juliol

• 18:00 h: Pràctica de ceràmica romana a càrrec del Dr. Joaquim Pera i Isern

Divendres 13 de juliol

• 18:00 h: Conferència Pendent de confirmació
  • 19:00 h: Cloenda del curs a càrrec de regidora de turisme Sra. Anna Santacreu i Granés i el Dr. Josep Guitart i Duran

Pagament:

Concepte de la transferència: Matrícula Curs arqueologia Guissona+nom del sol·licitant

Número de Compte: Caixa Guissona. ES24 3140-0001-940011037800

Transferència internacional:

Concepte: Matrícula Curs arqueologia Guissona+nom del sol·licitant

Número de Compte: CODI Swift: BCOEESMM140

Codi IBAN: ES24 3140-0001-94-001-10378-00

Secretaria del Curs:

Museu de Guissona

Carrer del Tint, 2 25210 Guissona (Lleida)

museu@guissona.cat

www.museudeguissona.cat

Beques

La Universitat Autònoma de Barcelona podrà concedir beques que donen dret a la matrícula gratuïta del curs destinades a alumnes del Grau d’Arqueologia (UAB) i del Màster d’Arqueologia Clàssica (UAB, URV i ICAC). La concessió de la beca es farà mitjançant l’avaluació de l’expedient acadèmic i del Curriculum Vitae dels candidats i es comunicarà als interessats abans del 30 de juny.