
Per promocionar l’exposició “Coses de dones. Un passeig per la dona romana a través dels objectes arqueològics de Iesso”, des del Museu hem creat una campanya comunicativa amb un objectiu clar: apropar la temàtica de l’exposició a tothom i despertar-ne la curiositat.
Un dels punts forts de la campanya és un reel especialment pensat per xarxes socials. El vídeo s’obre amb imatges en primer pla del teler que s’ha construït expressament per a l’exposició, convertint-se en el símbol visual que acompanya tota la narració. A continuació, diferents membres de l’equip del museu hi apareixen dient frases que comencen per “Teixim…”, vinculant així el gest de teixir amb la idea de construir memòria, coneixement i relat històric sobre les dones de la Iesso romana.
Aquest reel és la peça central de la campanya digital, que es completa amb publicacions al feed i stories amb contingut més específic sobre objectes, curiositats i context històric. L’objectiu: fer entendre que darrere de cada objecte hi ha una història de dona i una part de la memòria col·lectiva que cal redescobrir.
Text: Laura Puig