Universitat d’Estiu de la UDL i la XMTLLA

27 de juny de 2019

ELS MUSEUS I EL PATRIMONI EN EL TERRITORI. QUÈ CONSERVEM? POLÍTIQUES I CRITERIS D’ADQUISICIÓ
Del 10 al 12 de juliol de 2019
Lleida-Cervera

La UdL i la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran volen donar continuïtat a la col·laboració encetada en l’edició dels cursos de la Universitat d’Estiu 2012 amb l’objectiu de facilitar formació en qüestions de museus i centres patrimonials als professionals i persones interessades, així com de crear espais de trobada i debat entorn d’aspectes patrimonials rellevants i d’actualitat.

L’edició d’enguany s’endinsarà en la qüestió de què conservem. En una societat líquida com l’actual és absolutament necessari reflexionar sobre allò que conservem i allò que, per contra, obviem, amb l’impacte que aquestes decisions tenen en la construcció dels nous relats patrimonials. Aquesta reflexió s’estén també a les polítiques d’adquisició que haurien de seguir els museus i centres patrimonials.
Amb l’objectiu de debatre i de plantejar accions de futur, les sessions del curs volen donar a conèixer allò que s’està fent en l’àmbit de l’adquisició i conservació de col·leccions, tant a escala nacional com internacional, amb la inclusió de casos d’anàlisi que permetin establir un context de coneixement i pràctica.

“Curs organitzat per la Universitat de Lleida i la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i l’Aran”

Curs adreçat a estudiants dels graus d’Història de l’Art, Història, Geografia, Administració i Direcció d’Empreses i Turisme; a estudiants de màster; a professionals i tècnics de museus i centres patrimonials; a professionals i tècnics d’ajuntaments, consells comarcals i altres institucions de l’àmbit del patrimoni i del turisme; a professionals i empreses turístiques. I, en general, a totes les persones interessades en la difusió i la gestió del patrimoni i els museus.