EL Museu de Guissona i la #Museumweek

15 de Març de 2017

El Museu de Guissona ha participat, un any més, en la iniciativa Museumweek . Es tracta d’una activitat internacional que es duu a terme mitjançant el Twitter que té l’objectiu de mostrar els museus des d’una perspectiva diferent a través dels hashtags que l’organització proposa.

Enguany més de 5000 museus, galeries d’art o centres culturals, de més de 100 països diferents han participat en la iniciativa, que cada any creix i es consolida més.

Des del Museu de Guissona valorem molt positivament l’oportunitat de participar en aquesta acció cultural, ja que permet acostar el Museu i el jaciment a més usuaris i a la vegada establir relacions amb altres jaciments i museus d’arreu del món.

Enguany hem tingut l’oportunitat d’interactuar amb museus estatals com els andalusos: Museo de AlmeriaMuseo de Cádiz i Museo de la Alhambra; amb altres regions com el Museu de Mallorca, el Museu de Prehistòria de València, el Museo de Palenzuela a Palència, el Museo de Estelas de Abaurrea Alta a Navarra o el Museo Cerralbo i el Museo del Romanticismo a Madrid; amb complexos arqueològics com el Museo Romano Oiasso d’Irún i el Museo Xixón i mantenir viva la connexió amb els museus més propers com el Museu de Lleida, el Museu de la Vida Rural, el Museu d’Arqueologia de Catalunya, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, el Museu de Solsona o el Museu de la Conca Dellà.

“el compte oficial organitzador de la setmana, el @MuseumWeek hagi escollit un dels nostres tweets per compartir-lo a nivell mundial.”

A més, també ens sentim valorats que el compte oficial organitzador de la setmana, el @MuseumWeek hagi escollit un dels nostres tuits per compartir-lo a escala mundial.

També volem destacar el fet que durant quatre de les set jornades que va durar la iniciativa, ens hàgim pogut situar entre els 10 museus més actius de l’Estat espanyol (en segona, quarta (dos cops) i desena posició) i en tres ocasions, de les quatre, els primers de Catalunya. També destaquem que el dissabte 28 d’abril ens vàrem situar en la setena posició quant a museus més influents i el mateix dia en el lloc 8 en comentaris rebuts.

Per acabar, la setmana també ha repercutit positivament en l’interès que genera el nostre Museu al Twitter, ja que ha augmentat en 23 seguidors, arribant així als 2.429.