Inauguració de l’exposició “Jocs i joguines a l’Antiguitat” al Museu de Guissona

Museu de Guissona

21 de gener del 2020

El passat divendres 17 de gener, el Museu de Guissona va inaugurar l’exposició ‘Jocs i joguines de l’antiguitat’, que es podrà visitar fins al 15 d’abril del 2020.

La mostra, produïda pel Museu d’Arqueologia de Catalunya a través de l’Arqueoxarxa – que agrupa els principals museus d’arqueologia i els jaciments que gestionen, entre els quals es troba el de Guissona – explica la història i evolució dels jocs i les joguines a les civilitzacions més antigues. Es tracta del recull d’unes cent trenta joguines procedents de tretze museus catalans que va ser concebut fa uns anys pel Museu de Badalona.

L’exposició compta amb jocs d’infantesa, de destresa, de punteria, per jugar a l’aire lliure, d’atzar i de tauler, entre d’altres. Hi destaquen un sonall de bronze del Museu Nacional d’Arqueologia de Tarragona, una nina hel·lenística del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries, una figureta de cavall del Museu de Tàrrega o un taulell d’escacs andalusí del Museu Comarcal de la Noguera, a Balaguer.

A la inauguració van assistir-hi la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Guissona, Agnès Pla i el director del Museu de Guissona, David Castellana, i un bon nombre de veïns que a més de veure l’exposició, varen participar en l’activitat organitzada pel Museu de Guissona de descoberta de les joguines recuperades en les excavacions de l’antiga ciutat romana de Iesso i que estan a l’exposició permanent del Museu.

Contingut no disponible.
Si us plau, permetre galetes fent clic a D'acord al banner