Excel·lent acollida de les activitats del Dia i la Nit dels Museus

Museu de Guissona

15 de Març de 2017

Diumenge va cloure l’agenda de propostes culturals, una cinquantena en total, organitzada per la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran.

Els responsables de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran han qualificat el balanç del Dia Internacional dels Museus (DIM) de “molt positiu pel que fa a la resposta del públic i a la varietat de les activitats organitzades”. La majoria de les iniciatives organitzades aquesta setmana —i especialment les dutes a terme la Nit dels Museus, celebrada dissabte i que ha estat un dels actes centrals del DIM— han exhaurit les places, i fins i tot en alguns casos ha calgut repetir-la. Carme Bergés, presidenta de la Xarxa, considera que el DIM “s’ha consolidat plenament com una eina per obrir els museus al territori, mostrant la riquesa de les nostres col·leccions i demostrant a la gent que la cultura en general i els museus en particular poden ser una opció interessant, amena i enriquidora”.

El planetari

El Dia Internacional dels Museus (DIM), que té lloc cada any el 18 de maig, s’ha desenvolupat enguany sota el lema “Museus hiperconnectats: nous enfocaments, nous públics” per posar èmfasi en les connexions que els museus estableixen amb la comunitat, el seu paisatge cultural o el seu entorn natural.

Des del Museu de Guissona es va organitzar una jornada de portes obertes, el mateix dissabte i l’exposició de dues peces cedides pel Museu de la Vall d’Aran que anaven acompanyades d’un joc Trivial preparat per conèixer la Vall.

“exposició de dues peces cedides pel Museu de la Vall d’Aran que anaven acompanyades d’un joc Trivial preparat per conèixer la Vall.”

El plantejament incideix en el fet que les noves tecnologies permeten als museus arribar més enllà del seu públic habitual per mitjà d’una cosa tan senzilla com és un hashtag, i al mateix temps presentar les seves col·leccions d’una manera diferent i totalment innovadora, atraient així audiències noves. En aquest sentit, una de les activitats més singulars organitzades en aquesta edició ha estat el joc virtual “La Peça Misteriosa”, un enigma adreçat als usuaris de les xarxes socials dels museus que formen part de la xarxa.

El mateix dissabte, a la nit, el Museu va organitzar una fusió entre els conceptes astronomia, enologia i història. Els visitants, que van exhaurir les places disponibles en poques hores, van poder conèixer el cel dels romans i després tastar tres varietats de vins, anomenats d’àmfora; mentres passejaven pel Museu. Una experiència molt gratificant.