Més de 14.400 persones han participat virtualment al #MuseumQuizAcasa durant els 30 dies d’activitat

29 abril de 2020

Una cinquantena de museus de tot Catalunya s’han sumat a aquesta iniciativa sorgida com una proposta cultural per acompanyar i alleugerir el confinament per contenir el Covid19.

Després de 30 dies en línia, el joc de preguntes i respostes sobre museus i cultura #MuseumQuizaCasa finalitza la seva activitat, amb un balanç de 14.447 visitants, entre les sessions familiars i les dedicades a adults. El concurs, impulsat pel Museu Marítim de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals, es va llençar el passat 28 de març com una iniciativa cultural d’entreteniment per acompanyar a la ciutadania durant el confinament, per contenir el Covid19, a la que s’hi han sumat més d’una cinquantena de museus d’arreu de Catalunya. Els 50 museus implicats treballen ara per oferir tots els Quiz novament en línia perquè tothom tingui una segona oportunitat per accedir-hi, donada la caducitat de cada sessió celebrada fins ara, amb la previsió del 18 de maig, Dia Internacional dels Museus.

L’activitat, que ha tingut lloc entre el 28 de març i el 25 d’abril, s’inspira en el #MuseumQuizSummerTour, un concurs presencial de preguntes i respostes per equips que s’organitza des de 2017 a cinc museus de Barcelona, amb una gran acceptació de públic.

Per a públic adult

Un total de 4.645 internautes han participat en les sessions conjuntes destinades al públic adult i convocades durant 5 dissabtes, amb preguntes vinculades als 21 museus que s’han sumat a la iniciativa en aquesta modalitat. La cita setmanal ha permès cada dissabte aproximar als internautes temàtiques de museus i cultura tant variades com el patrimoni marítim, el món del ferrocarril, l’art, l’arqueologia, les ciències naturals, la música, el cinema, la història local o el disseny, entre d’altres.

Per a públic familiar

Les 20 sessions dedicades al públic familiar, celebrades les tardes de dilluns a divendres, han comptat amb la participació de 9.802 persones. Cada sessió ha permès jugar, viatjar i conèixer virtualment el patrimoni de 43 museus i la seva temàtica específica. En aquesta modalitat s’han celebrat dues sessions especials: l’Especial Dia de la Mona (13 d’abril, Dilluns de Pasqua), i l’Especial Diada de Sant Jordi (23 d’abril) dedicada al món dels llibres i que ha comptat amb la col·laboració de l’escriptora Rosa Regàs.

El concurs #MuseumQuizACasa ha estat una iniciativa del Museu Marítim de Barcelona i del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, amb la col·laboració de Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, Museu d’Art Modern de Tarragona, Museu del Disseny de Barcelona, Museu Picasso, Museu d’Arqueologia de Catalunya, Museu de la Terrissa de Quart, Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí), Museu de Tortosa, Museu d’Història de Catalunya, Museu del Ferrocarril de Catalunya, Museu de Guissona, Museu d’Història de Cambrils, Museu de Lleida, Museu Nacional d’Art de Catalunya, Museu Arqueològic de l’Esquerda, Museu d’Art de Girona, Espai Far de Vilanova i la Geltrú, Museus de Sitges, Xarxa de Museus de les terres de Lleida i Aran (11 museus), Xarxa de Museus d’Art de Catalunya (22 museus), Museu de Reus, La Pedrera – Món Sant Benet i Museus de Sant Cugat.