Acaba l’excavació al sector calent de les termes

22 de gener de 2020

Durant l’any 2019, el Museu de Guissona junt amb el grup de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona i amb l’empresa Arqueòlegs.cat han finalitzat l’excavació de la zona calenta de les termes públiques de Iesso.

Aquesta campanya d’excavació ha estat especialment significativa per les institucions col·laboradores perquè ha permès complementar el coneixement sobre l’edifici més singular i complext excavat fins ara dins el Parc Arqueològic. La rellevància d’aquest edifici es deu a la seva importància, el seu estat de conservació i la seva ubicació, ja que es troba just al costat de l’entrada del Museu.

A més a més, la seva excavació era prioritària per tal de poder plantejar la coberta total de les restes conservades de l’equipament per evitar-ne la degradació.

Les tasques d’excavació s’han dut a terme gràcies a la subvenció per a la implementació de programes estratègics i projectes específics dels museus. Així doncs els treballs s’han realitzat gràcies al suport del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.