Primera guanyadora, del primer concurs de microrelats del Museu de Guissona

17 de novembre de 2020

“La mà la fa ballar… cinc dits fins dins…” Així comença el microrelat signat per Mireia Cañadell, guanyadora de la primera edició del concurs de microrelats “Iesso, ciutat d’històries”, organitzat pel Museu de Guissona amb la col·laboració de l’Ajuntament de Guissona.

Els tres microrelats guanyadors, i un accèssit especial concedit pel jurat, es van fer públics el passat dissabte 14 de novembre, en el marc de la “Nit dels Museus”, que enguany va haver de suspendre les activitats presencials. Fins a 17 treballs, de 13 autors i autores diferents es van trobar sobre la taula, les cinc integrants del jurat del concurs (Agnès Pla, regidora de cultura, Pilar Lapuerta, directora de la Biblioteca de Guissona, Blanca Izquierdo, Museu de Guissona, Núria Romaní, arqueòloga i membre de l’equip de recerca de la ciutat romana de Iesso (UAB) i Carme Camps, traductora molt vinculada amb el Museu de Guissona).

La creativitat, l’originalitat, l’habilitat per lligar-ho amb peces arqueològiques de Iesso i la qualitat dels textos, tant històrica com literària són les característiques que més bé han valorat el jurat dels microrelats.

Els premiats han estat els següents:

1r premi: Cave Canem de Mireia Cañadell Esterri
2n premi: Marc Aureli de Joan Codina Donaire
3r premi: La ceràmica que despunta de Marta Farré Villorbina
Accèssit: Dau de Sang de Tomeu Simó Mesquida

Aquesta iniciativa s’emmarca dins de les activitats de la Nit dels Museus, que enguany s’ha hagut de suspendre en dues ocasions (maig i novembre).