NOTICIES

El Museu de Lleida restaura nou objectes del Museu De Guissona

26 de setembre de 2016

El Museu de Lleida està restaurant al seu taller de restauració nou objectes propietat del Museu de Guissona Eduard Camps Cava. L’actuaciós’inscriu en la política del Museu de Lleida de donar suport als museus del territori i als integrants de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, de la qual el Museu de Guissona en forma part des del passat mesde juny.

“L’actuació s’inscriu en la política del Museu de Lleida de donar suport als museus del territori”

Taller de restauració del Museu de Lleida.

Els nou objectes són molt diversos:

• Una talla de fusta policromada, que representa un Sant Joan Baptista,dels segles XVII-XVIII i que formava part d’un calvari del qual falten laresta de figures.
  • Una talla de fusta amb restes de policromia daurada, representant unaMare de Déu amb el Nen Jesús, dels segles XVII-XVIII
  • Un sant d’orde monàstic, també tallat en fusta amb restes depolicromia, del segle XVII
  • Tres capitells de fusta amb restes de policromia, dels segles XVII-XVIII
  • Dos portes d’armari amb les representacions de Sant Cosme i SantDamià, taules de fusta policromada a l’oli amb un marc de fusta, delsegle XVIII
  • Una cadira de tipus castellà, de fusta i pell fixada amb claus de cabota,datada entre finals del segle XIX i inicis del XX

Les tasques de restauració dels objectes, dutes a terme per la conservadora restauradora Imma Bové, s’estan realitzant al taller de restauració del Museu de Lleida seguint les directrius i els criteris establerts pel personal tècnic del museu.

Els nou objectes van ingressar al taller el passat mes d’abril i està previst que,en breu, un cop finalitzades les tasques de restauració, tornin al Museu de Guissona Eduard Camps Cava.