L’Ajuntament de Guissona diposita una urna de l’1 d’octubre del 2017 al Museu de Guissona

30 de setembre de 2019

L’urna que a partir d’ara custodiarà el Museu, era una de les que es trobava a l’Ajuntament de Guissona el dia del referèndum sobre la independència de Catalunya, en una de les tres meses electoral del municipi.

Aquesta urna passarà a formar part del dipòsit de la institució de forma indefinida, com a projecte per preservar i recuperar la memòria de l’1 d’Octubre. Des del Museu es va sol·licitar el dipòsit d’aquesta peça per tractar-se d’un objecte simbòlic que s’identifica amb uns fets històrics que van marcar un abans i un després de la història de Catalunya per la seva transcendència, més enllà d’interessos polítics.