El Museu de Guissona acull la quarta edició del Congressus Discipuloum linguae latinae

15 de Març de 2017

Més de dos-cents alumnes de quart d’ESO de setze instituts de les comarques lleidatanes van participar en la trobada.

El passat dimarts 10 d’abril, més de dos-cents alumnes, de setze instituts de les comarques de Lleida, que cursen la matèria de llatí van participar en una macro trobada a Guissona, que va tenir com a pol d’atracció el Museu i el Parc Arqueològic de la ciutat romana de Iesso.

Durant l’activitat de la gimacana

Fotografia: Laura Puig

La jornada, organitzada per un grup de professors de Secundària en col·laboració amb la Universitat de Lleida, va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament i el Museu de Guissona. Durant tot el matí, els alumnes van participar activament amb les activitats preparades. Van tenir l’oportunitat de cuinar una salsa garum, elaborar un perfum fet d’herbes, olis i greixos, escriure com els romans amb una canya, vestir-se com les legions de Iesso i confeccionar la bulla, que els nens romans portaven com a amulet.
A més, paral·lelament, mitjançant una gimcana, van poder descobrir, de forma autònoma els secrets i tresors del Museu de Guissona i el Jaciment arqueològic. Un cop acabades les activitats, els participants guanyadors varen rebre un diploma i una corona de llorer.

“La jornada, organitzada per un grup de professors de Secundària en col·laboració amb la Universitat de Lleida, va comptar amb la col·laboració de l’Ajuntament i el Museu de Guissona”

Des del Museu de Guissona es valora molt positivament la jornada, ja enguany en la quarta edició, perquè serveix per donar a conèixer les restes romanes en un públic jove que a més està interessat per la història, l’arqueologia i les llengües clàssiques.